Konflikter & Svåra samtal

 
Konfliktagerande
Konfliktagerande – Svåra samtal
Alla konflikter går inte att lösa! De allra flesta går dock att hantera. En del konflikter är stökiga och högljudda andra ligger och pyr och yttrar sig bara vid planerade ”attacker”. En konflikt kan uppstå blixtsnabbt och tidsåtgången för att ta sig igenom konflikten beror mycket på viljan och förmågan att hantera den här typen av situationer. Men oavsett omfattning kräver de flesta konflikter mycket kraft, energi och engagemang.
I den här utbildningen går vi igenom hur, och varför konflikter uppstår och hur man på bästa sätt hanterar dem.
 
 
Innehåll
  • Mål och Attityder
  • Varför konflikter uppstår
  • Utredning – Vad har egentligen hänt?
  • ”Vad hände” samtalet
  • Att uttrycka känslor i ett känsligt samtal
  • Kroppsspråket i konflikter
  • Den egna identiteten och identitetshot
  • Laganda
  • CMI Conflict Mode Instrument
  • Analys
  • Genomgång
  • Verktyg
  • Diskussioner, övningar mm.