MBI midsize 150f-08

Tjennare, här kommer ett litet test och info ifrån mig och min moddifierade MBI midsize 150f-08
Enligt mig så är det en riktigt bra och hållbar hoj för den slanten.
Info om MBI midsize 150f-08



Motor:
Jialing 143cc-55x59mm
Typ: 4takt SOHC 2 ventiler
Kompression: 9.1-1
Max effekt: 10,7hk @7500rpm
Max vridmoment: 11Nm/5000rpm
Kylning: Luft
Transmission: Manuell 4växlad N1234 med 5-skivig koppling
Luftfilter: Foamfilter av UNI typ
Utväxling: 15t fram / 39t bak (420 kedja KMC racing)
Tankvolym: 2.8iter
Motorskydd: Hasplåt i aluminium
Ram:KLX typ i crmo stål med inbyggd cradle
Bromsar: Hydraulisk skiva /enkolvsok fram & bak
Fotpinnar: Oversize i rostfrittstål
Bakdämpare: CRC rev III, 1000lbs fullt justerbar komp & retur
Framgaffel:DNM hornet -08, fullt justerbar komp & retur 700mm
Plast: KLX
Vikt: 62kg
Däck: Innova
Hjulbas: 1180mm
Sadelhöjd: 790mm
Markfrigång: 280mm

Och nu till hojen som jag tycker den känns.
Fjädringen är riktigt bra på MBIn tycker jag, framgaffeln är av en DMN 700mm gaffel som känndes lite sådär i början, men som jag sedan bytte olja i och ställde in efter min vikt och då blev den riktigt bra.
bak stötdämparen är en CRC rev 1000lbs, som jag tycker är helt underbar efter min fin inställning.
motorn är av jialing typen och är på 143cc cylindern är märkt 108cc. 4 växladlåda med alla växlar uppåt och 5-skivig våtkoppling
ramen är en crmo stålram med inbyggd cradle som är mycket stabil och hållbar, den är även crf anpassad så andra jialing, lifan, YX150-160, takegawa, kitaco och andra motorer passar fint i ramen
svingen är av alu och känns riktingt hållbar, stötdämpar fästet är skruvat i svingen och den är vändbar så man får mer höjd bak om man byter stötdämpare fram
bromsarna känns riktigt sköna och jag är riktigt nöjd med bakbromsen, frambromsen kunde varit bättre faktsikt
hojen för övrigt känns lätt och stadig med låg tyngdpunkt.

Jag har moddat min MBI en heldel just nu med bla, ny motor, honda cr85 framstötdämpare och krona, vänd platta bak i svingen, cr85 bromsfram
jag har bytt motor till en yx 150cc för att få upp effekten och ha en riktigt pålitlig motor, motorn fick jag av en sponsor
framgaffeln har jag nyligen bytt till honda cr85cc showa gaffel för att få höjd på hojen, och få riktigt grymma dämpare
bakdämparen ska bytas till honda cr85 bakdämpare, för att kunna få den exakt så som jag vill ha den,
frambromsen kommer också ifrån en honda cr85 som har en kolvs bromsok
jag har även bytt till ASV handtag för man vet aldrig när olyckan är framme och man ligger på marken med av bruten koplings handtag eller broms handtag
jag har även planer på att montera ett renthal fatbar high styre på den för att få rätt bockning som jag vill ha den.

Det var väll allt ifrån mig och min MBI midsize 150f-08 förtillfället
Besök även MBIs hem sida för att få pris info och reservdels info, www.MB-import.se och www.MBIMX.se 

FÖRE:



EFTER: