Blindlösning

Classic Pochmann

Den här metoden uppfanns av Stefan pochmann. Du kan kolla hans egen sida för mer information.

för att kunna använda den här metoden behöver du kunna 4 algoritmer:
  1. T
  2. J
  3. Y
  4. R
Idén här är att du byter två kanter med T eller J, byter två hörn med Y eller J och fixar paritet med R.

Kanter

Kanterna löses genom att man flyttar kanten uppe till höger till antingen uppe till vänster, uppe bak, eller uppe fram. Hädanefter kommer alla kanter att hänvisas till med två av bokstäverna UFRBLD. Läs min notationssida för att förstå vad bokstäverna står för. För att beskriva kanten uppe till vänster skriver man antingen UL eller LU. Bokstaven som står först talar om vilken klisterlapp man pratar om, den uppe eller den till vänster. Med denna metod är man mer intresserad av vilka klisterlappar man byter än vilka bitar man byter. 
Klisterlappen UR skall alltså flyttas till någon av klisterlapparna UL, UF eller UB. Detta görs genom att man utför någon av sina algoritmer för att byta två kanter, och då får man automatiskt hörnen UBR och URF bytta. detta spelar egentligen ingen roll, jag återkommer till varför senare.